Saturday, November 27, 2010

ROTI SOSEJ GORENG

belek benda dalam perti ais petang tadi ..nampak la sosej ni haaa..tinggal sebungkus pun.ada baiknya dibuat sesuatu untuk minum petang....rasa cam nak buat roti sosej..tapi jam dah menginjak ke pukul 5..kalau buat roti..paling cepat pun 2 jam..ish...buat yg senang je lah...

bahan-bahan
10 keping roti putih
10 batang sosej
srbuk roti - tak jumpa yg kuning...tibai yg putih je..baki buat kuih raya dulu
telur
minyak untuk menggoreng

cara-cara
-rebus sosej dan tos kan
-leperkan roti menggunakan kayu penggelek
-balut sosej dengan roti..gamkan hujung roti dengan telur
-celup roti kedalam telur dan golekkan atas serbuk roti
-goreng hingga kekuningan

sekejap je dah habis...licin...bleh la rehat jap sebelum tiba maghrib...tapi tekak ibu ni tak berapa teruja sangat kalau dengan resepi macam ni...tak tau lah kenapa...tekak dah tua kot...so untuk ibu ngan ayah...ibu rebus pulak keledek madu pemberian cik leny...dah lama dah mek kelate tu bagi..rasa dah lebih 3 minggu..nasib baik elok lagi..fuh..sedap rasanya..lagi sedap kalau minum dengan air kopi....

No comments: