Sunday, July 01, 2012

TEPEK PISANG

semalam kan buat pais ikan....maka ada la lebih sikit daun pisang tu....bukan la stingy sangat sehinggakan daun pisang pun dikira2...tapi you all tau la...sekarang ni semua benda mahal...hatta daun pisang yg tak seberapa tu...ingat2 la hujung tahun lepas baru 50 sen seikat...sekarang dah jadi RM1...itu pun tak berapa helai sangat...jadi pada bagi dia kering kekuningan baikla i buat lapik tepek ni...
setengah orang tak tahu apadia tepek ni...org perak jer kut sebut tepek ...asalnya tempek la gamaknya.... tak la pulak dicari asal usul perkataan tepek tu... dek kerana pisang yg dibeli buat cuci cuci mulut ada lagi....jadilah pagi ni TEPEK PISANG... uihhh sedap makan panas2 ngan teh o...tambahan plak dilapik ngan daun pisang 'mahal' ni..lagi-lagi la harumnya... pastu campur ngan kelapa parut yg terlupa nak letak dalam pais semalam....errrmmmmm lemak2 manis gitu...

jemput makannnnnnn.....

1 comment:

lina_pg said...

assalam merin, pestaim dgr n tengok tepek pisang ni..menu autentik ni...